2011. február 3., csütörtök

Time for Purple

Purple is one of my favourite colours. Well... you can say it is my favourite one. This manicure makes it pretty obvious I think :) I started with a layer of Essence base coat. I use pretty much Essence products, because they are insanely cheap (compared to other brands, at least in Hungary), but their quality is much better than even most of the more expensive ones. To be exact, I used a polish named "protecting base coat":

A lila az egyik kedvenc színem. Sőt... mondhatjuk, hogy a kedvenc színem. Ez a manikűr pedig elég árulkodó azt hiszem :) Egy réteg Essence alapozó lakkal kezdtem az alkotást. Elég sok Essence terméket használok, mert hihetetlenül olcsók (más márkákhoz képest, legalábbis Magyarországon), de a minőségük sokkal jobb még sok drágább lakkénál is. Hogy pontos legyek, a "protecting base coat" névre hallgató lakkot használtam:


You'll realise it sooner or later, but I'm a real Essence-fan. Together with the top coat, I usually wear my manicures for a week, and I only change it because I find it boring, not because it's not wearable anymore.


Előbb vagy utóbb észreveszitek majd, de egy vérbeli Essence-fan vagyok. A fedőlakkal együtt általában egy hétig viselem ugyanazt a manikűrt, és akkor is csak azért váltok, mert megunom, nem pedig mert már nem szalonképes.

I didn't take any pictures of the base coat, it's not really interesting, believe me, not really visible even :) The next step was a layer of QY nail polish, its number is 217, this brand's shades don't have any names, at least not written on them. It's pretty sheer, basically doesn't even have any colour, but when light hits it, it has a slight pink (maybe purple-ish?) shade in it. QY nail polishes are quite cheap too, and their quality is not bad either. (Essence seems better to me, though.) This is not a well-known brand as far as I know, and in Hungary I've only seen it in one store so far. This colour is a little bit thick, so it's not exactly easy to apply, but other than that, I've got no problems with it. Let's see the picture:

Nem készítettem fényképet az alapozó lakkrétegről, nem igazán érdekes, higgyétek el, ráadásul nem is nagyon látszik :) A következő lépés egy réteg QY körömlakk volt, a száma 217, ennek a márkának az árnyalatai nem rendelkeznek névvel, legalábbis nincsen rájuk írva. Eléggé átlátszó, tulajdonképpen nincs is színe, de amikor a fény ráesik, van egy enyhe rózsaszín (talán lilás?) árnyalat benne. A QY körömlakkok is elég olcsók, és a minőségük sem rossz. (Bár az Essence azért jobb.) Nem igazán közismert márka, amennyire tudom, Magyarországon csak egyetlen boltban láttam. Ez a szín egy kicsit sűrű, így nem éppen egyszerű felvinni, de ezen kívül nem volt problémám vele. Lássuk a képet:


The third step was the sponge. A 100% normal sponge made for washing dishes. And some nail polish of course :D A pretty old Astor polish, to be exact. Astor Fash'n Studio Nr. 71 - a nice purple colour. Put some on the sponge, then put the sponge on the nail - if you're lucky enough, you'll get something pretty close to gradient. I've covered about 3/4 part of my nail.

A harmadik lépés a szivacs volt. Egy 100%-osan hétköznapi mosogatószivacs. Meg persze némi körömlakk :D Egy meglehetősen régi Astor lakk, hogy pontos legyek. Aston Fash'n Studio Nr. 71 - egy kellemes lila szín. Rakj egy kicsit a szivacsra, aztán a szivacsot a körmödre - ha elég szerencsés vagy, valami színátmenethez hasonlót kapsz végeredményként. Én körülbelül a körmöm 3/4 részét festettem így be.


The next step was a darker purple, QY again. This one's number is 75, it's a pretty dark purple with golden glitter in it. (The glitter is not really visible, at least not as much as it is in the bottle.) I used my sponge again, but this time covered only about 1/3. This polish is not thick at all (the other QY was thick, though.)

A következő lépés egy sötétebb lila szín volt, ismét QY. Ennek a száma 75, egy eléggé sötét lila szín arany csillámokkal. (A csillámok nem igazán láthatók, legalábbis nem annyira mint az üvegben.) Megint szivacsot használtam, de ez alkalommal csak a körmömnek körülbelül 1/3 részét festettem be. Ez a lakk egyáltalán nem sűrű (a másik QY-val ellentétben).


I added one last shade, an almost-black colour of Avon. Almost-black doesn't mean really really dark purple, though, it's blue actually, but I decided to go with it anyway. I'm glad I did, it's not even visible that the darkest colour is not purple like the others. Sponge again, and just a little tip at the end of the nail - not too visible, but helps the gradient look. Nail polish is Avon 's Twilight Blue. The pictures I found on the internet seem really blue, but believe me, in real life, it's pretty dark. (I used this one for another manicure a few months ago, and everybody who has seen it thought it was black, nobody even mentioned being undecided about its colour.)

Még egy utolsó árnyalatot adtam hozzá, az Avon majdnem-feketéjét. A majdnem-fekete azonban nem nagyon nagyon lilát, hanem valójában kéket jelent, de végül úgy döntöttem ennek ellenére használni fogom. Örülök, hogy így tettem, mert nem is látszik a végeredményen, hogy a legsötétebb szín nem lila, mint a többi. Ismét szivacs, és csak egy kicsi csücsök a köröm végén - nem igazán látványos, de segít a színátmenetnek. A körömlakk az Avon Twilight Blue névre hallgató terméke. A képek, amit a neten találtam róla eléggé kéknek mutatják, de higgyétek el, a való életben nagyon sötét. (Használtam már ezt a lakkot egy korábbi manikűrömhöz pár hónapja, és aki csak látta feketének nézte, senki még csak nem is említette, hogy bizonytalan a színét illetően.)


The last step was a top coat (Essence high shine top coat) and some clean-up. (Using a sponge can leave a mess, you can see that in the pictures.) Last time I used sponge I put some stickers on, too, but when I took them off to remove the polish, I realised it looked better without them, so this time I'll just leave it as it is.

Az utolsó lépés a fedőlakk volt (Essence magasfényű fedőlakk) és egy kis takarítás. (A szivacs használata mocskot hagy maga után, látható a képeken is.) Legutóbb amikor szivacsot használtam, raktam pár matricát is a körmömre, de amikor leszedtem, hogy a körömlakkot is eltávolítsam, rájöttem, hogy jobban néz ki nélkülük, szóval ez alkalommal úgy hagyom, ahogy van.


The end result is: I love it! From a 1-metre distance it really looks like gradient, and it's purple, so I guess I just have to love it ^^

A végeredmény: Imádom! Egy méteres távolságból tényleg úgy néz ki, mintha színátmenetes lenne, ráadásul lila is, úgyhogy kénytelen vagyok szeretni ^^






4 megjegyzés:

lex írta...

Hú, ez tényleg eszméletlenül jól néz ki *__* Ezt is mindenképpen ki fogom próbálni :) Már csomó mindent szeretnék kísérletezni a te ötleteid alapján, de szombaton esküvőre megyek és nem akarok semmi komolyabb belefogni, mert pénteken manikűröshöz megyek és úgyis leszedné :D De szerintem vasárnap első dolgom lesz eljátszani a lakkjaimmal :D

Sedna írta...

Örülök, hogy tetszik :D Ha túlélem ezt a hetet a vizsgákkal, megint hasonló designon gondolkodom, csak ezúttal más színekkel, meg talán egy kis plusz mintával is x)

Sok sikert a kísérletezéshez, és jó szórakozást az esküvőre! :D

lex írta...

Na, csak nem bírtam ki kísérletezés nélkül, megpróbáltam a celux-szal leragasztgatós módszert, hogy sréhen tudjam festeni a körmöm végét (a tip-et?), meg pöttyöztem is, és fogtam egy mosogatószivacsot, hogy kipróbáljam ezt a lila dizájnt, de az nem sikerült túl jól. Annyi erőt mondjuk nem fektettem bele, de nem is vagyok benne biztos, hogy jól csináltam. Majd ha esetleg lesz időd és módod, csinálhatnál egy videót a folyamatról :D Vagy tudnál ajánlani tutorial videót? Megnéztem cutepolish-t a youtube-on, de ott azt hiszem nem láttam ilyesmit... :)

Sedna írta...

Sajnos videót nem tudok készíteni, alkalmas eszköz híján ^^; Képeken keresztül nem hiszem, hogy lehet érzékletesen ábrázolni a folyamatot, de körülnézek youtube-on, biztos van tutorial video.

*5 perc múlva*

http://www.youtube.com/watch?v=SQxLuV43qpA&playnext=1&list=PL3D038FCC34B81523

Íme egy videó az egyik kedvenc nail artist bloggeremtől, Colette-től ^^ Én is így csináltam a sajátomat, annyi különbséggel, hogy az én lakkjaim jóval sötétebbek és markánsabb színűek, ezért óvatosan kellett velük bánnom. Míg Colette egy színt többször, több rétegben visz fel, hogy a kívánt átmenetes színhatást elérje, én több különböző lakkokat használtam. De a technika ugyanaz :)

Remélem segített a link ^^

Megjegyzés küldése